Resepi

Saturday 5 January 2013

Siapa Zek Zairi???

Assalamualaikum wbt.

Terlebih dahulu sy nak ucapkan berbanyak terima kasih kepada semua yang membaca blog sy yang tak seberapa nie. Maklumlah orang baru la katakan..hehe. Ramai yang tak mengenali diri sy nie..yela..bukan chef selebriti kan..orang baru dalam bidang masakan nie. =). 

Nama diberi Mohamad Hamzairi B. Mohamad dilahirkan di teratak No.27 Felda Bukit Puchong, Triang, Pahang pada tanggal 24 November 1989. Dibesarkan bersama keluarga di Felda Mengkuang, Triang, Pahang. Pendidikan awal bermula di Tabika Islam Felda Mengkuang ketika berumur 6 tahun. Seterusnya meneruskan pendidikan di SK Sri Buntar, Triang, Pahang dari darjah 1 sehingga darjah 6. Selepas mendapat keputusan UPSR (2001) yg agak baik, sy meneruskan pengajian di SMK Seri Bera, Bandar Bera, Pahang dari tingkatan 1 sehingga tingkatan 3. Sekolah nie adalah sekolah rancangan khas negeri Pahang. Setelah bersusah payah selama 3 tahun, maka dapat lah hasil yg agak baik dlm PMR (2004). Jadi, nasib yg baik ditawarkan masuk ke MRSM Kuala Berang, Terengganu. Maka bermastautinlah di Terengganu selama 2 tahun sehingga SPM (2006) dalam aliran Sains Tulen. Selepas mendapat keputusan SPM ditawarkan melanjutkan pelajaran di Kolej Matrikulasi Johor (2007) dalam Sains Fizikal. Tetapi perjalanan tidak semudah yg diharapkan. Sy terkandas di pertengahan jalan. Namun perjalanan harus diteruskan, atas sokongan dan nasihat daripada ibubapa sy membuat keputusan untuk mengambil diploma. Jadi, sy meneruskan pengajian diploma di Universiti College Shahputra, Kuantan dalam bidang Diploma Sains UiTM (2009). Pejam celik dah habis 3 tahun diploma. Perjalanan masih jauh. Bulan 3 2012 sy telah dapat melanjutkan pelajaran ke UiTM Pulau Pinang dalam  Ijazah Sarjana Muda Pengurusan Seni Kulinari sehingga lah sekarang masih bergelar pelajar di akhir semester 2. 


  
MRSM QBER @ KUALA BERANG



UNIVERSITY COLLEGE SHAHPUTRA 



UITM PULAU PINANG

Jadi, itulah serba sedikit latar pendidikan sy sehingga sekarang. Minat dalam bidang masakan telah membawa diri sy ke dalam bidang kulinari. Banyak perkara yg perlu sy belajar. Sambil sy belajar boleh sy kongsikan ilmu kepada kawan2 semua. hehehe..

Untuk sebarang perkongsian dan pertanyaan boleh la hubungi sy di 014-5118423 atau emel sy fivestar_zack@yahoo.com. Atau pun boleh add sy di 

facebook : https://www.facebook.com/mohamadhamzairi

twitter : https://twitter.com/Official_Zek

marshable : http://www.marshable.net/profile-26399/

ym : fivestar_zack@yahoo.com

skype : fivestar zack @ fivestar_zack@yahoo.com


Nak promote sikit STS Cafe milik keluarga sy di Kedai Majlis Daerah Bera, Simpang Bukit Mendi, Triang, Pahang. Kepada pembaca yg berdekatan dgn area Triang boleh la pergi menikmati makan malam di sana. Antara menu istimewa ialah Laksa Kuala Perlis, Nasi Lemak Puyuh, Tomyam Goon, Sup Kambing, Sup Rusa dan banyak lagi. 




SELAMAT BERKENALAN SEMUA!! =)






No comments:

Post a Comment